گزارش کارآموزی و کارورزی سالن رنگ و تجهیزات مکانیکی آن و اینورتور

گزارش کارآموزی و کارورزی سالن رنگ و تجهیزات مکانیکی آن و اینورتور

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 135

گزارش کارآموزی

سالن رنگ 2 وتجهیزات مکانیکی آن

و

مطالبی در رابطه با اینورتور

مدیریت: رنگ اداره کل: تولید اداره: اتوماسیون

تشکر و قدر دانی:

حمد و سباس عالم بی مثال را که توفیق به انجام رساندن دوره کار اموزی را ارزانی داشت.

بدین وسیله از کلیه اساتید محترم، دوستان گرامی خصوصا جناب اقای مهندس هوشمند که زحمت راهنمایی اینجانب را بر عهده داشتند و جناب اقای مهندس فرامرز قجاوند که زحمت مشاوره و اموزش بر دوش ایشان بود وجناب اقایان مهندسین شرقی، روستائی، اکبر زاده و همچنین اقایان آهنگری، مددی و مظاهری که در این دوره کوتاه ولی پربار، زحمات زیادی را درجهت راهنمایی این بنده حقیر متحمل شدندوهمه عزیزانی که کمال همکاری را با اینجانب داشتند، تقدیر وتشکر مینمایم.

امید است تمامی اساتید محترم وهمچنین دوستانیکه به نحوی در انجام این دوره پربار اینجانب را یاری نموده اند، همواره در تمامی مدارج ومحافل علمی موفق وپیروز باشند.

مقدمه:

تقریبا هیچ کس در این مورد شکی ندارد که اختراع چرخ، سبب اختراع بسیاری از وسایل دیگر شد. این وسیله ساده با نیروی عظیم خود به بشر این امکان را داد تا به آرزوهای دیرینه خود مبنی بر دستیابی به درجه ای فراتر از جابجایی و تحرک ساده، برسد.

با این حال زمان دقیق این اکتشاف در تاریخ در دسترس نیست، ولی این احتمال وجود دارد که طرح و ایده این اختراع از غلتک هایی که برای تکان دادن اجسام سنگین و غیر قابل حرکت استفاده می شده است، گرفته شده باشد. و درست از همین جاست که داستان اتومبیل و خودرو آغاز می شود.

کار حمل و نقل، چه کالا و چه مسافر، از زمانی که کالسکه ها و ارابه ها مهندسی پیشرفته را به کار گرفتند، رو به آسانی گروید و پیگیریهای بدون وقفه و پیشرفت های تکنولوژی سبب شد تا افرادی همچون کارل بنز (Karl Benz)، گوتلیب دایملر (Gottlieb Daimler) و ویلهلم می باخ (Wilhelm Maybach) طرح ریزی اختراعی را که خبر رسان آغاز عصر خودرو بود، انجام دهند. عصری که تماما چهره ای پر جنب و جوش و فعال داشت و هنگامی که قدرت حرکت و ابزارآلات ماشینی نیز باهم آمیخته شدند، کم کم تبدیل به تفریحی خوب و لذت بخش شد.

امروزه، ابتکار و ذهن خلاق آن پیشگامان و مخترعان، سنتی دیرینه را برای ما باقی گذاشته است. سنتی که خودرو سازان متعهد به حفظ و نگهداری آن هستند:

تضمین این نکته که آنها می توانند جابجایی و حرکت ما را با ساختن ماشین هایی که همیشه قسمتی از انقلاب چرخ هستند، تامین کنند.

در ابتدا به بررسی تاریخچه خودرو در ایران می پردازیم: اولین اتومبیل ایران در سال 1900 میلادی توسط مظفرالدین شاه به کشور وارد شد که برخلاف خودروهای امروزی سوخت آن نفت بود. در ابتدا به علت نبود راه های مناسب و سوخت (که از روسیه وارد می شد) استقبال چندانی از این وسیله نشد ولی با گذشت زمان ورود خودرو به کشور سرعت بیشتری یافت، به طوری که در سال 1305 تعداد اتومبیل های ایران به 608 دستگاه رسیده بودکه در بین آنها 36 دستگاه مربوط به سفارتخانه ها بودند.

اولین تصادف معروف ایران نیز در همین سال به وقوع پیوست و موضوع آن از این قرار بود که هنگامی که درویش خان نوازنده معروف تار سوار بر یک درشکه کرایه ای بود در اثر تصادف با یک اتومبیل جان سپرد. این حادثه مقدمه ای برای ایجاد قانون مجازات رانندگان متخلف شد. پس از این واقعه اتومبیل وزیر پست و تلگراف وقت که به شمال رفته بود با یک گاری تصادف کرد و از حرکت باز ماند. پس از این دو حادثه کمیسیونی در تهران برای بررسی راه های جلوگیری از تصادفات اتومبیل تشکیل شد. این کمیسیون دستور به کارگیری مامورین راهنمایی و رانندگی را در تهران و شمیران صادر کرد و نیز دستور داده شد که تنها پس از معاینه اتومبیل به صاحبان آنها تصدیق داده شود.

ایران خودرو:

شرکت ایران خودرو (سهامی عام) در سال 1341 با هدف تأسیس و اداره ی کارخانجات به منظور تولید و تهیه ی انواع خودرو، قطعات مربوط به آنها، فروش و صدور محصولات و… توسط آقایان حاج علی اکبر خیامی، محمود خیامی، احمد خیامی، خانم مرضیه خیامی و خانم زهرا سیدی رشتی در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد.

و اینک با گذشت بیش از 35 سال از زمان تأسیس آن همچنان در زمینه ی طراحی و تولید خودروهای سواری، اتوبوس و مینی بوس به عنوان بزرگترین تولید کننده ی خودرو در کشور، در راستای تأمین نیاز های جامعه، ورود به بازارهای جهانی، تعمیق ساخت داخل کردن قطعات و در نهایت تحقق اهداف عالیه ی نظام جمهوری اسلامی ایران به فعالیت خود ادامه می دهد.

شرکت ایران خودرو بزرگترین شرکت خودرو سازی کشور می باشد که به طور متوسط 65 تا 70 درصد تولید خودرو داخل کشور را به طور دائم به خود اختصاص داده است. سرمایه ی شرکت ایران خودرو در پایان سال مالی 1381، 2,404,687,500,000 ریال (تقسیم شده به 2,404,687,500 سهم 1000 ریالی) بوده است. شرکت ایران خودرو با تولید 111111 دستگاه خودرو سواری و وانت در سال 1376 رکورد تولید سی ساله ی خود را شکست و علاوه بر آن موفق شد به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود را افزایش دهد.

همچنین در راستای نظام استاندارد ایزو 9000، موفق به دریافت گواهینامه ی ایزو 9001 از مؤسسه ی RWTUV آلمان شد.

سال شمار تولید انواع سواری:

1346) سواری پیکان در مدلهای دو لوکس، کار لوکس، جوانان و تاکسی با حجم موتور 1600 و 1725 و 1800 سی سی.

چطور دانلود کنم؟